Ubytovací poriadok
Čl. 1 • Identifikačné údaje prevádzkovateľa

Názov a adresa prevádzky: PRIMA UBYTOVŇA, Ivanská cesta 15, 821 04 Bratislava
Obchodné meno: UBYTOVŇA PRIMA, s.r.o.
Sídlo: Ivanská cesta 15, 821 04 Bratislava
IČO: 47 709 421
DIČ: 2024100177
Zodpovedný vedúci: Martin Jalkoczy, konateľ
Telefonický kontakt: +421 905 605 913
E-mail: jalkoczy@ubytovnaprima.sk

Čl. 2 • Úvodné ustanovenia
  1. Prevádzkový poriadok je podľa § 2 ods. 1 písm. zc) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zmien a doplnkov súhrn opatrení na ochranu zdravia zamestnanca a na ochranu verejného zdravia v zariadení.
  2. Prevádzkový poriadok je vypracovaný na základe povinnosti uvedenej v § 20 ods. 3 písm. b) zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zmien a doplnkov (ďalej len „zákon“).
Čl. 3 • Druh poskytovaných služieb
  1. Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava hlavné mesto na základe vykonanej obhliadky súhlasil s uvedením ubytovacieho zariadenia do prevádzky rozhodnutím Číslo-HŽP/9918/2012 zo dňa 28. 06. 2012, ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 24. 08. 2012 o celkovej kapacite 373 lôžok.
  2. Súčasne rozhodnutím Číslo-HŽP/9918/2012 zo dňa 28. 06. 2012 schválil podľa § 13 písm. b) zákona prevádzkový poriadok ubytovacieho zariadenia.
Čl. 4 • Spôsob poskytovania služieb
  1. V zariadení sú poskytované ubytovacie služby najmä osobám na základe zmlúv uzatvorených s ich zamestnávateľmi.
  2. Stravovanie si zabezpečujú ubytované osoby individuálne a prípravu teplej stravy si zabezpečujú v miestnostiach určených a vybavených na tento účel.
  3. Zariadenie neposkytuje pre ubytované osoby doplnkové služby ako napr. sauna, masáže, fitness, kadernícky salón, vínotéka ...a iné.
Čl. 5 • Dispozičné a priestorové riešenie zariadenia
  1. Budova má súpisné číslo 16733 je umiestnená na parcele číslo 14803/37 v katastrálnom území Trnávka a má dva hlavné vstupy po spevnených plochách z Vietnamskej ulice.
  2. Spevnené plochy priľahlé k ľavej strane budovy sú pojazdné, je možné na nich odstaviť motorové vozidlo a spevnené plochy priľahlé k pravej strane budovy sú len pochôdzne.
  3. Budova má štyri nadzemné podlažia, nemá žiadne podzemné podlažia ani povalový priestor.
  4. Na prvom nadzemnom podlaží sa nachádza 23 izieb z toho 11 jednolôžkových, 9 dvojlôžkových, 3 trojlôžkové, 1 kuchynka, 1 sklad čistej bielizne a 1 sklad špinavej bielizne.
  5. Na druhom nadzemnom podlaží sa nachádza 37 izieb z toho 0 jednolôžkových, 22 dvojlôžkových, 15 trojlôžkových a 1 kuchynka.
  6. Na treťom nadzemnom podlaží sa nachádza 51 izieb z toho 0 jednolôžkových, 30 dvojlôžkových, 21 trojlôžkových, 2 kuchynky a 1 miestnosť na pranie.
  7. Na štvrtom nadzemnom podlaží sa nachádza 51 izieb z toho 0 jednolôžkových, 30 dvojlôžkových, 21 trojlôžkových, 1 kuchynka, 2 miestnosti na pranie a jedna fajčiareň.
  8. Základné vybavenie izieb pozostáva zo stáleho lôžka, stoličky a jednodielnej skrine pre každého ubytovaného, spoločného stola, nástenného vešiaku a zrkadla.
  9. Na každé lôžko pripadá matrac, poduška a obliečka, prikrývka a obliečka a plachta.
  10. Ubytovanie je zabezpečené v ubytovacích bunkách, v ktorých sa nachádza aj zariadenie na osobnú hygienu pre bunku.
  11. V ubytovacej bunke sa nachádza predsieň, zariadenie na osobnú hygienu, najviac štyri izby, osem lôžok a v jednej izbe najviac traja ubytovaní.
  12. Zariadenia na osobnú hygienu majú samostatným vchod z predsiene ubytovacej bunky a pozostávajú zo sprchového kúta, umývadla, toalety a zrkadla.
  13. Ručné sprchy a umývadlá sú vybavené miešacou batériou s prívodom teplej vody a studenej vody, poličkou na odkladanie toaletných potrieb a zrkadlom.
  14. Ručné sprchy sú umiestnené v polouzavretých kabínach, ktoré sú vybavené poličkami na odkladanie mydla a na vhodnom mieste aj vešiakmi na zavesenie odevu a uteráka.
  15. Steny predsiení ubytovacích buniek, zariadení na osobnú hygienu, kuchyniek a spoločných priestorov sú na miestach, na ktorých môže dôjsť k ich znečisteniu, zabezpečené umývateľným povrchom; ostatná plocha stien a steny iných miestností sú vymaľované.
  16. Základná oprava všetkých umývateľných povrchov a maľovanie stien sa vykonáva najmenej raz za tri roky; pri znečistení bezodkladne.
  17. Podlahy miestností v zariadení sú zabezpečené tak, aby boli ľahko čistiteľné, hladké, bez škár a nešmykľavé a podlahy v sprchovacích kabínach aj vyspádované k odpadovej mriežke a na podlahy v sprchovacích kabínach sú umiestnené len rohože z plastických látok.
  18. Na čalúnenom nábytku je umiestnený poťah, ktorý je snímateľný a z pracieho materiálu; poškodený a opotrebovaný nábytok a ostatné vybavenie izby je vymenené po uplynutí ich životnosti.
Čl. 6 • Technické prevádzkové podmienky
  1. Ubytovacie zariadenie musí mať zabezpečené dostatočné množstvo tečúcej pitnej vody a tečúcej teplej vody.
  2. Budova je zásobovaná pitnou vodou z verejného vodovodu a odkanalizovaná do verejnej kanalizácie.
  3. Budova je vykurovaná a zásobovaná teplou vodou z vlastnej plynovej kotolne umiestnenej na 1. nadzemnom podlaží.
  4. Budova je napojená na elektrické siete prostredníctvom trafostanice dodávateľa elektriny.
  5. Osvetlenie budovy je zabezpečené prirodzene oknami, presklenými schodiskovými stenami s oknami a umelým osvetlením.
  6. Vetranie priestorov je zabezpečené prirodzene otvárateľnými oknami, presklenými schodiskovými stenami s otvárateľnými oknami a zariadenie na osobnú hygienu má vetranie zabezpečené nútenou výmenou vzduchu.
  7. V budove je zakázané fajčiť a sú v nej zriadené miestnosti pre fajčiarov.
  8. Na recepcii je umiestnená pravidelne kontrolovaná a dopĺňaná lekárnička vybavená v zmysle právnych predpisov.
Čl. 7 • Zásady ochrany zdravia návštevníkov a zamestnancov zariadenia
  1. Bezpečnosť a ochrana zdravia ubytovaných osôb a zamestnancov je zabezpečená dodržiavaním zákona č. 124/2006 Z. z. v znení zmien a doplnkov, ostatných predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a vydaných interných predpisov.
  2. Ochrana pred požiarmi ubytovaných osôb a zamestnancov je zabezpečená dodržiavaním zákona č. 314/2001 Z. z. v znení zmien a doplnkov, ostatných predpisov na zaistenie ochrany pre požiarmi a vydaných interných predpisov.
  3. Ochrana verejného zdravia ubytovaných osôb a zamestnancov je zabezpečená dodržiavaním zákona č. 355/2007 Z. z. v znení zmien a doplnkov, ostatných predpisov na zaistenie ochrany verejného zdravia a vydaných interných predpisov.
Čl. 8 • Spôsob skladovania a manipulácie s posteľnou bielizňou a frekvencia jej výmeny
  1. Zariadenie je vybavené dostatočným množstvom čistej (vypranej, vyžehlenej) bielizne, primerané lôžkovej kapacite zariadenia.
  2. Čistá bielizeň je uskladnená zásadne oddelene od použitej bielizne. Čistá bielizeň je uskladnená v regáloch v samostatnej miestnosti vyčlenenej pre čistú bielizeň.
  3. Pri manipulácii s bielizňou nedochádza k vzájomnému styku čistej a použite bielizne ani k ich vzájomnej zámene.
  4. Použitá bielizeň sa skladuje v na to určených účelových obaloch, ktoré sú po naplnení napevno uzavreté.
  5. Skladovanie použitej bielizne je v uzavretých plastových obaloch v samostatnej miestnosti vyčlenenej pre použitú bielizeň.
    1. Pranie a žehlenie použitej bielizne je zabezpečené dodávateľsky a bielizeň je dodávaná zabalená v účelových obaloch.
  6. Lôžkoviny (vankúše, paplóny, deky) sú udržiavané v čistote a znečistené lôžkoviny sa dôkladne čistia a perú podľa odporúčania výrobcu.
  7. Poškodená a opotrebovaná posteľná bielizeň, uteráky, resp. aj iná používaná bielizeň je bezodkladne vyradená z používania.
  8. Frekvencia výmeny bielizne, uterákov, atď.: pred každou výmenou ubytovanej osoby, podľa potreby ale minimálne raz za 14 dní.
  9. Osoba zodpovedná za manipuláciu s čistou a použitou bielizňou: prevádzkar.
Čl. 9 • Spôsob a frekvencia bežného upratovania a celkového upratovania zariadenia
  1. Všetky prevádzkové a spoločné priestory zariadenia sú denne upratované a umývané za dodržiavania dvoch všeobecných princípov:
    1. Zhora nadol: začína sa s čistením povrchov vyššie umiestnených a postupujte k podlahe. Tato metóda zaisťuje, že akékoľvek častice alebo zvyšky padajú na podlahu, ktorá bude vyčistená ako posledná.
    2. Čisté na špinavé: začína sa čistením povrchov, ktoré sú čistejšie až k čisteniu špinavých predmetov (napr. toaliet). Dbá sa, aby nedochádzalo k prechodu z oblasti, ktorá nebola vyčistená, do oblasti, ktorá bola vyčistená. Zabráni sa tým znečisteniu vyčistenej oblasti a zaistí sa, aby sa nekontaminovali predmety ani povrchy.
  2. Pri upratovaní používajú zamestnanci osobné ochranné pracovné prostriedky (OOPP) a to: jednorázové tvárové rúško, pracovný odev, pracovnú obuv a jednorázové rukavice.
  3. Na upratovanie sa používajú roztoky bežných syntetických čistiacich prípravkov v koncentráciách odporúčaných výrobcami, ktoré sa pripravujú v teplej vode a bežné ručné pracovné prostriedky.
  4. Pri umývaní a podláh a iných plôch sa používajú dve vedrá. V jednom vedre sa čistiaca huba alebo handra namáča do roztoku čistiaceho prípravku, do druhého vedra sa použitá huba alebo handra žmýka.
  5. Po ukončení prace sa odstránia všetky použité jednorázové rúška, rukavice a iné kontaminované predmety do na tento účel pripravenej vrecom vyloženej nádoby a potom ich zlikvidujte s iným komunálnym.
  6. Ihneď po upratovaní a manipulácii s predmetmi po upratovaní sa vykoná umývanie a dezinfekcia rúk.
  7. Najmenej raz za štvrťrok sa vykonáva upratovanie spojené s umytím svietidiel, nábytku, vykurovacích telies a dverí
  8. Osoba zodpovedá za zabezpečenie upratovania: prevádzkar.
Čl. 10 • Postup pri dezinfekcii a jej frekvencia v zariadeniach na osobnú hygienu
  1. Na dezinfekciu sa používajú iba biocídne prípravky registrované v Centre pre chemické látky a prípravky SR.
  2. Rešpektuje sa zásada striedania dezinfekčných prípravkov s rôznou účinnou zložkou ako prevencia vzniku rezistencie mikroorganizmov proti účinnej zložke prípravku.
  3. Počas výkonu manipulácie s dezinfekčnými prostriedkami sa priestory, v ktorých sa s nimi manipuluje, intenzívne vetrajú.
  4. Všetky priestory zariadenia sú denne upratované, zariadenia na osobnú hygienu denne umývané a dezinfikované.
  5. Pri upratovaní používajú zamestnanci osobné ochranné pracovné prostriedky (OOPP) a to: jednorázové tvárové rúško, pracovný odev, pracovnú obuv a jednorázové rukavice.
  6. Dezinfekčný prostriedok sa nanáša na povrch tak, aby bol povrch navlhčený počas celej dĺžky expozičného času.
  7. Je možné používať čistiace prostriedky s dezinfekčnou účinnosťou pre jednoetapový postup čistenia a dezinfekcie.
  8. Frekvencia upratovania jednotlivých priestorov, postup pri zabezpečovaní dezinfekcie sú uvedené vo vzorovom dezinfekčnom pláne.
  9. Na dezinfekciu je možne používať aj iné virucídne prostriedky, dôležitá je účinnosť a materiálová znášanlivosť s predmetmi a plochami, ktoré sú dezinfikovane.
  10. Postup upratovania a dezinfekcie:
    1. všetky “dotykové" povrchy, ako sú pulty, skrinky, stolové dosky, kľučky dverí, vypínače svetiel a žalúzie,
    2. sprchy a toalety sa čistia a dezinfikujú osobitnou súpravou čistiacich pomôcok a prostriedkov (jednorázové čistiace utierky atď.), toalety sa čistia ako posledné,
    3. následne sa odstránia rukavice, ruky sa umyjú mydlom a vodou a dôkladne osušia textilnou utierkou na jedno použitie alebo papierovou utierkou,
    4. v prípade tvrdých povrchov sa na ich čistenie a dezinfekciu môže používať dezinfekčný prostriedok s dezinfekčným prípravkom na jednofázový postup počínajúc od jedného konca objektu k druhému (zo vzdialenej strany miestnosti k východu/dverám).
  11. Osoba zodpovedná za zabezpečenie dezinfekcie: prevádzkar.
Čl. 11 • Postup pri zabezpečení ničenia živočíšnych škodcov
  1. Deratizáciu a dezinsekciu zabezpečuje dodávateľsky oprávnená osoba v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
  2. Osoba zodpovedná za zabezpečenie deratizácie a dezinsekcie: prevádzkar.
Čl. 12 • Spôsob odstraňovania tuhého odpadu, frekvencia vyprázdňovania odpadových nádob a ich čistenie a dezinfekcia
  1. Tuhý komunálny odpad sa v budove odkladá do uzatvárateľných umývateľných nádob na odpad, ktorých sa vynáša do kontajnerov na zmesový odpad umiestnených v prístrešku na spevnenej ploche.
  2. Plastový a papierový odpad sa vynáša do na to určených kontajnerov umiestnených v prístrešku na spevnenej ploche.
  3. Vyprázdňovanie kontajnerov na zmesový odpad je zabezpečené dodávateľsky oprávnenou osobou 3x týždenne.
  4. Vyprázdňovanie kontajnerov na plasty a papier zabezpečené dodávateľsky oprávnenou osobou 1x týždenne.
Čl. 13 • Frekvencia zisťovania prítomnosti alergénov roztočov.

Frekvencia stanovenia alergénov roztočov sa určuje na základe životnosti lôžok a lôžkovín a používania matracových chráničov najmenej jedenkrát za päť rokov pri lôžkach a lôžkovinách starších ako desať rokov.

Čl. 14 • Záverečné ustanovenia
  1. Tento prevádzkový poriadok bol schválený konateľom spoločnosti dňa 30. 12. 2022 a nadobúda účinnosť dňa 01. 01. 2023.
  2. Tento prevádzkový poriadok musí byť trvale prístupný ubytovaným osobám a zamestnancom zariadenia na vhodnom a viditeľnom mieste.
  3. Plnenie toho prevádzkového poriadku zabezpečuje prevádzkar a všetci zamestnanci spoločnosti.
    Zdroj:www.uvzsr.sk

UBYTOVŇA PRIMA PONÚKA
VÝLUČNE DLHODOBÉ UBYTOVANIE PRE
ZMLUVNÝCH PARTNEROV A PERSONÁLNE AGENTÚRY

Spokojní klienti, ktorí využívajú naše služby.

rezervujte si ubytovanie už dnes!

Vyplňte kontaktný formulár na odkaze nižšie a my sa Vám ozveme s ponukou šitou priamo pre Vás!
Rezervovať